HCB Karviná
Články o házenkářské interlize
út 6.11.2007 | Ivo Dudek

Extraliga má velké plány

Na stránkách Českého svazu házené byl uveřejněn zajímavý článek o aktivu extraligových oddílů, na kterém se sešli zástupci všech extraligových týmů se zástupci ČSH, aby společně projednali nové skutečnosti týkající se naší nejvyšší soutěže. Tento článek obsahuje spoustu zajímavých informací a proto jej uveřejňujeme i my.

Aktivu se vedle zástupců všech extraligových klubů a předsedy Českého svazu házené Jaroslava Chvalného a předsedy Ekonomické a marketingové komise Aleše Koláře zúčastnili zástupci České televize – hlavního mediálního partnera Českého svazu házené, Agentury RC Sport - marketingového partnera Extraligy, agentury Marais s.r.o. - agentury, která bude vykonávat činnost manažerem Extraligy a bude starat o propagaci extraligy házené.

Agenturu RC Sport zastupoval pan Vlastislav Přeček. RC sport je jedním z hlavních partnerů Českého tenisového svazu a s Českému svazu házené pomohl získat generálního partnera Extraligy, kterým se stane jeden z českých pivovarů. "Zatím ještě nevíme, který pivovar to přesně bude, smlouva má být podepsána během těchto dnů," prozradil Aleš Kolář, předseda ekonomické a marketingové komise svazu s tím, že velká firma teprve určí, jaký její pivovar to bude. "Už je však jisté, že během dvou let získáme trojnásobně vyšší částku, než jakou jsme inkasovali v posledních letech od kohokoliv z dosavadních špičkových partnerů. Řádově půjde o miliony korun," dodal. Smlouva, která by měla být podepsána v nejbližších dnech bude na dva roky, resp. do konce sezóny 2008/2009.

Finance, které se díky smlouvě s novým generálním partnerem podaří pro Extraligu získat budou podle Aleše Koláře rozděleny následovně: “Na základě společného rozhodnutí klubů a svazových orgánů jednu třetinu investujeme do propagace, zhruba polovinu do klubů, kde vedle paušálních částek získají něco navíc i účastníci evropských pohárů. Zbývajících prostředky půjdou na ceny v různých soutěžích. Je to velice výhodný kontrakt, který by měl zvednout hlavně společenskou úroveň našeho sportu.“

Další extraligovou novinkou je tzv. Manažer Extraligy. Tuto činnost bude vykonávat společnost Marais s.r.o. zastoupená panem Vladimírem Labudou. Vedle funkce manažera Extraligy bude hlavní náplní práce společnosti oblast PR – public relations – Extraligy házené a házené jako celku. Díky tomu by se měla házená opět dostat do podvědomí širšího spektra veřejnosti. O to se Marais s.r.o. bude snažit např. prostřednictvím různých soutěží, které budou mít jednak celosezónní charakter a v nichž budou moci fanoušci získat velice hodnotné ceny, jednak to budou soutěže u příležitosti televizních utkání. Dalším společným úkolem v oblasti PR bude vytvořit systém přenosu informací o házené do všech médií, ať již prostřednictvím publicistiky v médiích nebo pravidelných zpravodajství z extraligových utkání. A nebude se jednat pouze o ryze sportovní informace, centrem pozornosti se stanou jednotlivé osobnosti českých extraligových klubů. Snahou společnosti je, aby se známé házenkářské tváře objevovali ve spojení se společenským životem, charitou apod., stejně jako je tomu dnes běžné např. u fotbalových nebo basketbalových hráčů.

„Extraliga míří výš“, říká předseda Českého svazu házené Jaroslav Chvalný a dodává: „považuji za průlom, že se podařilo dát dohromady silnou čtyřku – kluby, svaz, marketingového partnera a partnera z oblasti public relations. Věřím že společným úsilím se z Extraligy skutečně stane produkt, který přitáhne diváky a partnery do hal i k obrazovkám. Za to patří dík především extraligovým klubům, které daly v tomto ročníku již několikrát najevo vážný zájem na rozvoji produktu Extraligy“.

V rámci jednání vystoupil také zástupce České televize Petr Vichnar, aby zhodnotil dosavadní spolupráci mezi Českým svazem házené a Českou televizí. Ve vztahu České televize a Extraligy došlo před letošní sezónou k zásadnímu posunu v podobě uzavření smlouvy o pravidelných přenosech z nejvyšší soutěže mužů. Důkazem může být to, že od září do prosince bylo nebo bude odvysíláno zhruba stejné množství extraligových utkání jako za celou loňskou sezónu.

Petr Vichnar všechny přítomné upozornil, že každý z přenosů je redakcí sportu podrobně hodnocen a to nejen ze sportovního hlediska, když dalším důležitým faktorem je samozřejmě atmosféra při utkání, kterou vytvářejí házenkářští příznivci. K potěše všech ale konstatoval, že prozatím je Česká televize s vysíláním házené spokojena a prozradil také, že má zájem o vysílání všech důležitých akcí reprezentačních týmů na našem území včetně nadcházejícího Mistrovství Evropy mužů 2008, které hostí Norsko. V příští sezóně bychom se v televizních přenosech mohli dočkat také několika novinek, inspirací z hokeje by mohly být kamery umístěné v brankách obou týmů nebo grafické znázornění doby trvání pasivní hry týmu, obdobně jako je tomu při odpočítávání času pro útok družstva v basketbale.

Podle šéfredaktora sportovní reakce Oty Černého se házená stala jedním z pěti pilířů sportovního kanálu ČT4, ke kterým dále patří fotbal, hokej, basketbal a volejbal. Jedinou výtkou směrem k extraligovým týmům bylo, že záběry, které jejich zástupci pro potřeby České televize pořizují nemají potřebnou kvalitu a nemohou tak být zařazeny jako zajímavosti do pravidelného pořadu Time-out, který Česká televize vysílá každé pondělí večer.

Na závěr aktivu se konala tisková konference k projednávané problematice Extraligy, účasti české reprezentace na Supercupu v Německu a k přípravě české reprezentace na nadcházející ME v Norsku, přičemž na otázky okolo národního týmu odpovídal reprezentační trenér Pavel Pauza.

zdroj:www.chf.zdarsko.cz